Ålder

image13



Ålder.
Varför spelar den så stor roll?

Om man istället tänker så här:
Varje dag föds nya individer, nya unika personligheter med sina unika egenskaper.
Sen, när de har växt upp och blivit vuxna, tänk om det då är ens kärlek för livet?
Varför ska då åldern spela roll, när båda klassas som vuxna?

Sen är inte jag Guds bästa barn, jag har färgats av samhällets stadgar om hur allt ska vara.
Det är klart att jag tänker på hur gammal den var när jag var si och så gammal, om det skiljer 20 år mellan oss.

Men jag menar inte heller att en 70-årig man ska ge sig på en 13-årig flicka, eller att en 25-årig tjej ska ge sig på en 10-årig pojke eller så heller!

Men jag vill att ålder inte  ska spela roll.

Om två människor blir kära, riktigt kära, även om det så är 25 år emellan dem, så ska väl ändå inte åldern  hindra dem från att vara lyckliga.

Kommentarer
Postat av: Maja

Just det, åldern spelar ingen roll alls! Josef...

2007-08-16 @ 23:06:17
Postat av: Peter Pan

Önskar att alla tänkte mer så. suckar lite Har bränt mig på det där en gång serru. Själv är jag övertygad om att vi alla når den där inre 'maxåldern' nånstans på vägen och sen är vi alla mer eller mindre jämnåriga egentligen bara man låter bli att titta på födelseår eller antal rynkor under ögonen.

Sen har du alldeles rätt i att kärleken struntar fullständigt i en sån fånig liten sak som ålder. Den slår undan fötterna på oss lika mycket och lika skoningslöst oavsett åldersskillnader. Kärlek handlar om kemi eller om man så vill: öde, och på sånt biter inte förnuftighet det allra minsta.



Stor Kram och.. fortsätt hålla hjärtat öppet.



:-)

2009-09-16 @ 14:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0