LEV

Hur ofta går man en promenad för att inte motionera?
De där tankarna "Jag måste börja röra på mig" och "Jag måste gå ner i vikt" under hela promenaden. 

När går man ut på promenad för att bara se sig omkring, känna och uppleva?
Faktiskt.

Det slog mig idag när jag var ute på promenad i skogen och satt vid vattnet och badade fötterna.
Jag satt bara där, med musik i öronen, och bara njöt av naturen.
Två gånger har jag gjort det, de senaste tre dagarna.

Varför stannar man inte bara upp på promenaden och tittar på allt i ens omgivning och njuta av det man ser?
Inte ha "Skynda, skynda, måste röra på mig" i tankarna?

Det är bra att vara vital.

Det ska vara mitt mål den här sommaren.
Gå ut på upplevelsepromenad.

Så själen får vila lite.
Leva, för guds skull.

LEV.

image11

Kommentarer
Postat av: Marcus

Det äger ju \o/ brukar alltid gå på upptäcksfärd med min kamera.
Vi borde gå på promenad tillsammans, faktist!

2007-07-04 @ 18:18:38
URL: http://mcan.noll8.nu
Postat av: jessica

Ja precis disa, den tanken fick jag också häromdagen när jag gick ut för att rensa mina tankar, jag blev så fashinerad av hur fin och underbar naturen var, man borde njuta mer av det fina vi har.

2007-07-05 @ 19:17:57
URL: http://jesica.blogg.se
Postat av: Calle

Så rätt.

2007-07-07 @ 04:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0