Goodbye Söderhamn

Goodbye, Söderhamn.
I'm leavin' you today.
Goodbye, goodbye, goodbye



Ja. This is it.
Idag lämnade jag Söderhamn. Nu bor jag inte där längre.
Nästa gång jag besöker Bollnäs eller Söderhamn, är jag bara en besökare.
Inget annat.
Bara en besökare. En gäst. En turist. Inget annat.
Usch.


Det är tungt att lämna sin barndoms stad, där man har välgrodda rötter.
Rötter som grott i 14 år.
Och nu slits de bara upp.
Sånt gör ont.


Något fattas mig. Det ilar längs med kroppen när jag inser att jag inte har nåt att göra i trakterna längre.

Jag hör inte hemma där.
Är bara en besökare.
Inget mer.




Hej Stockholm.
Farväl Söderhamn, Bollnäs, Hälsingland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0