Livet är inte roligt

This is so hard.
Jag vill så mycket med mig själv.
Jag vill vara en sån där sund och klok människa.
Som inte tar saker så allvarligt.
Fast egentligen är jag allt som jag inte vill vara.

Svartsjuk.
Förtvivlad.
Ledsen.
Inte sugen på mat.
Svag i kroppen.
Osäker på att jag duger.


Jag blir så less på mig själv. Varför ska det vara såhär?
Varför kan jag inte se det positiva?

Jo, för att jag just har blivit ganska rejält sårad.
faktiskt. Igår blev jag sårad. Eller så inbillar jag mig bara.
Om det var medvetet eller inte. Det vet jag inte.
Fick tillbaka känslorna innan allt började.

Jag ska inte tro att jag är värd något.
Han är inte intresserad av mig.
Han bryr sig inte.


Kan ju hända att de här känslorna bara finns i mig och egentligen inte stämmer in på verkligheten
Kanske det bara är jag som överreagerar?
Men hur ska jag veta det?
Hur ska jag veta vad som är bäst för mig?
Allt jag gör, gör jag det för att jag vill få bekräftelse eller gör jag det för min skull?

Skitans bajs. Jag vill inte vara i den här situationen.
Undrar om jag ska svälta? Det vore en ganska skön känsla..?

Ibland blir jag rädd för mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0