Tröttaste dagen ever

Vaknade runt 15 idag. Behövde nog sova.
Är seg som bara den och vet inte riktigt vad jag ska hitta på, ville ut och gå, men det hann bli mörkt.
Så jag ska breatha in lite skön kalluft på vägen tillbaka från datorsalen nu, och sen titta på film ikväll.
Det är rätt mysigt att bo här ändå.
Jag gillar det.
Just nu är det så sjukt mycket i skolan, så man har inte tid till så mycket annat.

Jag har funderat över en sak som en person sagt till mig, om just att Wendelsberg har sin egen lilla bubbla av värld, och att man inte tänker på livet och världen utanför.
Det är sant.
Men det är ju fakiskt inte så konstigt, när man gör så mycket projekt och produktioner.
Det är ju så det kommer att vara i verkliga livet sen.
I musikal- och teatervärlden.
Man kommer ju att vara helt inne i sina produktioner.
Och då är det rätt skönt att inte tänka på och ta in så mycket annat.

Vi har ju fullt upp i skolan nu, och jag skulle nog gå sönder om jag var tvungen att tänka på världen utanför OCKSÅ.
Det är ju positivt och negativt med den lilla trygga bubblan Wendelsberg.
Fast det är så med allt annat också.
Pinsamt är bara att jag inte visste om Finanskrisen förrän för kanske en månad sen.
Det är ju tydliga tecken på att man är lite isolerad.
Men jag mår inte så dåligt av det.
Jag har valt bubblan Wendelsberg för 2 år.
Och jag trivs med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0