Ett inlägg ingen vill läsa.

Lycklig.
Vad innebär det ordet egentligen?
Kan man på allvar känna att man verkligen är lycklig?
Jag undrar om jag någonsin varit äkta lycklig.
Mer och mer tror jag att jag aldrig varit det.
Kanske jag försökt intala mig att "ja, nu är jag lycklig"?

Usch näe, jag vet inte.
Det här med lycka vet jag inte alls.
Man kan må bra, det kan man.. men är man verkligen lycklig? Kan man bli det?

jag tror inte jag kommer hitta en äkta lycka någon gång. Det känns inte som det.
Det är svårt att känna något alls iofs när man har ångest.
Jag känner mig så sjuk i huvudet.
och så jävla äcklig.
Hur ska jag klara av hela den här dagen?
Jag förgås i min ensamhet som jag är i nu. Ingen är hemma.
Och jag fastnar i tankar som jag blir så svag av. Känner mig inte värd att leva.
Det är ett ruskigt skrämmande igenkännande när jag var deprimerad för några år sen.
Usch.. jag har något att reda ut i mig själv. Det är något som ligger där och inte vill försvinna.
Något som gör att jag inte har någon större lust till livet.
Suck, varför ska jag vara så knepig?
Kan jag inte bara få vara normal och inte ha den där jävla ångesten?
Den ångesten som snart kommer övertala mig att jag är sjuk i huvudet och äckligast.

Suck.. jag orkar inte.

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag har börjar tänka på denna dikt när livet känns tja, meningslöst, jobbigt o.s.v. Den är väldigt fin och egentligen väldigt sann.



Jag är fin för du har skapat mig.

Jag är dyrbar för du älskar mig.

Skön är jag i dina ögon,

en ädelsten i din hand

Därför kan det kvitta om någon säger att jag är värdelös och dum.

In i mitt hjärta viskar sanningen:

att jag är värd mer än guld.

Jag är din ögonsten,

din hemliga skatt.

Du är glad att jag finns till.

Jag vill tacka dig så länge jag lever

och aldrig glömma vem jag är.



-Margareta Melin

2008-07-22 @ 21:59:32
URL: http://mittlivvackertrosa.blogg.se/
Postat av: Dice

Åh erika! Vad fint! den ska jag läsa mycket, jag rös i kroppen redan nu när jag läste den!

Tack darling! :)

2008-07-23 @ 14:07:46
URL: http://kvarteretdisa.blogg.se/
Postat av: Erika

Nemas problemas ^^

2008-07-24 @ 19:29:19
URL: http://mittlivvackertrosa.blogg.se/
Postat av: Jesper

Skrev det här när jag gick på WB.



Treenigheten





att älska någon

att bli älskad



en gåva för de

som kan älska sig själva.





att älska sig själv

att älska någon



en gåva för de

som blir älskade





att bli älskad

att älska sig själv



en gåva för de

som älskar någon





Älska

2008-07-27 @ 00:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0