Festival, ambulans och akuten

Det är mycket som kan hända under ett dygn.. det må jag säga.

Var skitkul att komma dit. Bland all stank av svett, piss och öl.
På lördagen var det så sjukt varmt. Och vi köade till Judas Priest i timmar.
Fick rätt bra plats iaf. typ tredje raden.
Det var maffigt att se dom! Verkligen.
Men så hände det.
En kille lyftes upp i publiken, bakom mig och kastades upp i luften, och landade rakt på mitt huvud så nacken knakade.
Jag blev skitarg och livrädd.
Men jag bestämde mig för att inget skulle stoppa mig från att se Judas. Sen när "Breaking the Law" kom blev publiken galen, och jag förflyttades en bit och blev lite halvt panikslagen för det blev ett tryck framåt.
Så var det två rätt fulla killar precis bredvid mig som stod och hoppade och jag försökte behålla min space.
Sen tänkte jag, varför inte bli kompis med dem så kanske de skyddar mig lite sen?

Och så blev jag det. De var skitsjyssta! haha. blev lite mer bundis med ena.
Det blev så mycket roligare, vi stod där och hoppade och sjöng med, och ja, när det blev rörelse i publiken fanns han som jag blev mer bekant med där och försvarade vår plats med sina muskler.. hahaha!
Äh, men ja, det var skitkul. bara det att jag inte fick veta vad varken han eller hans kompis hette..
De var danskar iaf.. och jag förstod inte dom så jättebra.. men de sa att jag var "skön" och jag fattade inte för lite senare att de tyckte jag var vacker.. "Jahaa" typ.

Efter konserten sa vi hejdå och så tyckte Johannes att jag borde gå och kolla nacken, så vi gick till First Aid-ståndet, och när jag sa att det knakade i nacken vinkade kvinnan som jag pratade med, åt sig en av medarbetarna och så sa de till mig att lägga mig på båren och ligga blixt stilla. en sjuksköterska höll i mitt huvud, och en annan gick och ringde ambulans.
Så kom ambulansmännen och tog på mig ett nackskydd, lade mig på båren, spände fast mig, tejpade mina fötter, bar mig på den stenhårda båren till en rulllande grej och lade en filt över mig, som råkade lägga sig över  mitt huvud, och då sa jag "jag är dööd" och ena ambulansmannen sa "lite för tidigt va?" ha.

Så fick jag åka ambulans till akuten där jag sen blev körd in i ett rum. Och fick vänta. Och vänta.
OCh den här båren vad stenhård och det började göra ont i huvudet, där på den knölen man har där bak.
Och jag ville röra mig.

Många vet att jag är väldigt rastlös av mig när det gäller att ligga ner. Och nu kunde jag inte ens röra mig.
Det var fruktansvärt och panikslaget.
Så kom doktorn och undersökte mina reflexer, och de var det inget fel på, men hon ville att jag skulle röntgas, och
så gjorde de det , och som tur var så såg hon inga skador där heller.
Fick iaf sova på hotell den natten, och det var skönt att både få sova i en skön säng och duscha.

Så jag var inte allvarligt skadad, men hon sa att jag kommer att få väldigt ont de närmsta dagarna så nu går jag på 4 doser smärtstillande per dag och ska göra det i en vecka.
Och som sagt, idag försöke jag vara på jobbet, men det gick inte.
Så nu är jag hemma och har sovit hela förmiddagen.
Mår inte så värst bra faktist.

STORT SUCK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0