Igår och idag

(Jag tror att en viss hör av sig fast den lovat att inte göra det.. det gör mig otroligt upprörd och arg.)


Igår blev rätt fin. Började med att min familj, kl 4.45, sjöng för mig.
Sen åt vi frukost tillsammans och sen var jag tvungen att sticka till jobbet, vilket jag inte hade någon lust till.
Dagen gick och var lååååång!
Kom ifrån jobbet vid tre. Åkte ner på stan och mötte min kusin Marika (den enda som är kvar i närheten av mig just nu, eftersom alla åkt). Vi gick på Indiska och Claes Ohlsson och sådär.
Sen blev vi hungriga och cyklade till en pizzeria, där jag beställde en vegetariana. Och jag blev bjuden på en burk cola för att jag fyllde år :)

Sen åkte vi till marika, åt upp pizzan respektive kebabrullen, kelade med hennes två ormar lite, valde film och åkte sen till mig.
Där tittade vi på V for Vendetta och åt resten av tårtan som gjordes dagen innan.

Innan jag skulle gå och lägga mig lyssnade jag på Coldplays nya album, som jag fick i present.
Sen när jag skulle sova, kände jag mig mycket nöjd med mitt liv. Jag kunde kännas att jag trivdes.
Och imorse vaknade jag väldigt lätt, tog på Coldplay och var vid jobbet runt 5.50 (!).

Sen blev det annat.
Jag blev en massa irriterad och hade ont i magen och hade massa att göra.
Sen var jag på stan i 3 timmar utan att hitta något som jag tyckte jättemycket om..
Och nu sitter jag här och är allmänt ångestfylld och arg och ledsen.
Men det går väl över, bara jag får vara
IFRED.
Så jag slipper bli uppriven hela tiden.






Ibland önskar jag att jag vore liten igen.
Tycka att alla kläder man har, oavsett hur mycket kombinationen av klädesplaggen skar sig, är så underbart fina.
Att bara kunna gå in i lekens värld och bara försvinna.
Vara så otroligt kreativ.
Vara så bekymmerslös.
Bara leka.
LEKA.
Jag vill LEKA. Jag vill inte gå med en massa saker som tynger mina axlar.
Jag vill skapa en värld där lek dominerar.

Ja, typ iaf.


I helgen hoppas jag på att få fika med Lisa!
Annars har jag inte mycket planerat.
Faktiskt.

Om det är bra eller dåligt får väl framtiden utvisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0