Kväll i Stocksund

Det är vackert på kvällen. Ja, jag gillar det.
Tog cykeln och cyklade runt med musik i öronen i Stocksund.
Cyklade en "Slumptur" -  alltså, kände jag för att åka in på cykel- och gångvägen, gjorde jag det. Kom jag till en korsning, svängde jag åt det hållet jag kände för.
Och till slut kom jag till vattnet.
Där satt jag en stund och tittade på vågorna.

Dit ska jag cykla fler gånger.

Det är verkligen dyra och flotta hus där vid vattnet. Ett hur var jag väldigt fascinerad över. Det var en fontän i trädgården, och det var stenfigurer och jaa... en massa.. ! Vackert var det.
Men jag funderade lite för mig själv vad för slags människor det bor där. Jag fick en impuls att knacka på bara för att se, men jag följde inte den impulsen.
Det gick rätt snabbt att komma tillbaka.. och nu sitter jag här och skriver ner allt.
Det är så mysigt att dra iväg sådär. Jag tycker om sånt. Att jag inte är ute och cyklar för att jag ska bli fit.
Utan jag gör det för att jag ska få ro i själen.
 Det är skönt att få ro.

Ska snart gå och lägga mig. Är hiskeligt trött och huvudet är tungt.

Sov gott alla fina.
Puss



Utanför Piteå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0