Livet har ett underligt sätt att leva på.

Jag känner för att skriva.
Någonting.
Tittade nyss på October Sky.
Jättebra film. Jag grät på slutet (hah, som vanlig)..

Just nu har jag något underligt tryck i bröstet, liksom i mitten av bröstkorgen, det gör att jag har svårt att andas..
Det tar emot att andas.. om man förstår hur jag menar..
Det känns liksom att det nästan är skönast att inte andas alls..
Den känslan gillar jag inte att ha när jag ska gå och lägga mig, och det borde jag verkligen göra nu.
Jag är nog väldigt ganska ens trött..

Hah, apropå ordet ens, så åkte vi om en lastbil i söndags som det stod "ENS104" på..
Siffrorna kommer jag inte ihåg, men det var en liten lustig grej.
Jaa.
Usch, den bilresan kröp det en vidrig spindel i mitt hår,
och hängde ner framför ögonen på mig.. (aaaaah!) och i tisdags svalde jag ett kryp..
Vad är grejen med kryp och mig?!

Iofs.. det är ju rätt kul, iaf det där med att jag svalde den..
det var precis sådär man föreställer sig att det blir.
Jag hade liksom ingen chans att spotta ut den.. den åkte rakt ner i min strupe.. haha.
Ja, kära hjärtanes.

Jag funderar över mitt liv.
Ja.
Det finns mycket att fundera över. Finns mycket hos mig som jag funderar över.
Mycket som jag vill ändra.
Mycket som jag vill stärka.

Saknad tycker jag inte om. Jag gillar det inte alls.
Det tar sån energi.
Jag fick se en video på farmor och farfar häromdan, och farmors bror som var en sån rolig man. haha.
Alla tre är döda, och farmors bror dog för bara någon vecka sedan.. Han bodde i Spanien under vinterhalvåret och i Stockholm på sommaren.. Jag hade tänkt att jag skulle hälsa på honom innan det blev försent..
Det blev försent..

Videon på dem väckte saknad. Bara att höra deras röster, se deras gester..
Nej, jag gillar det inte. Saknad alltså.
Nu ska jag göra ett försök till att sova.

Godnatt till dig som orkar läsa.

Kommentarer
Postat av: päls

jag orkar läsa ens =)

2008-07-02 @ 23:36:34
URL: http://blogg.luvis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0