Livet tar sina vägar

Ja.
Här är jag.
Här står jag.
Det här livet har jag.
Bara att acceptera.

På ett sätt fri.
På ett sätt förtvivlad.

Jag har kommit på en sak som gör mig lite ivrig inför framtiden.

Jag vill åka utomlands och jobba.

Som Au Pair.
Bo i USA. Eller England.

Jag åkte aldrig utomlands när jag var liten.
Jag har "bara" varit i Berlin och Paris. Och så de nordiska länderna.

Men jag vill ut.
Jag vill upptäcka världen. Uppleva nya kulturer.
USA. Ja, det vore nice. Träna upp min engelska.
Ta hand om barn. Få fullt upp i princip hela tiden. Eller. Ja.
Det är skönt att vara sysselsatt, liksom.
Ja. Jag vill ut. Jag vill känna att jag klarar mig på egen hand. Kanske det är så.
Jag har alltid varit hemkär. Vill vara i trygghet.

Ja. SÅ är det ju. Där har vi det.
Jag har alltid varit otrygg om jag varit utanför hemmet.
Det kanske är dags att bygga upp tryggheten i mig själv.
Så jag kan vara trygg, var jag än befinner mig.

Åh.

Men jag har  bestämt mig för det här:
Kommer jag inte in på någon skola till hösten 2009. Då.
Då drar jag iväg och upptäcker världen.

Yes. Där har vi det.

Disa har äntligen tagit ett beslut.

Kommentarer
Postat av: jenny

godnatt :)

2008-05-20 @ 23:20:03
URL: http://jnyyy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0