Sista dagen i Århus.

Vi var ute och promenerade lite på stan idag.
Var mysigt.

Igår var vi på bio hela familjen.
Vi såg Avatar.
Helt sjukt underbar film.
Visst, lite klyschig historia, men med ett otroligt viktigt budskap.
Och det tyckte även min skeptiska mor. Hon tycker inte om fantasyfilmer..

Helt uppfylld av en massa känslor reser jag mig ur biofåtöljen.
Det väcks alltid en konstig längtan inom mig varje gång jag ser en sån här typ av film.
Längtan att drömma mig bort och vakna i den världen.
Och att vår värld känns så otroligt tråkig.
Inga farliga vampyrer och varulvar och möjlighet att åka till en annan planet där det finns andra varelser.
Suck.

Men som sagt, så himla värd att se.
Får en verkligen att fundera över saker och ting.

 


Vad gör vi med vår jord egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0