Och vinnaren är...

Dålig.
Sååååå dålig.
Dålig dålig dålig dålig dålig dålig dålig dålig
dålig dålig dålig dålig dålig dålig dålig dålig dålig
DÅLIG.

Suck.

Vad ska jag göra med mig själv?
Mer självkritisk än vad jag är nu kan man inte vara.
Det är som att jag önskar livet ur mig själv.
Mystisk grej.
Men jag tycker inte att jag gör någon big differens i tillvaron,
Ingen idé liksom.
Jag känner mig skitkass.

Det kom en tjej till skolan som ska göra en film och ville att vi tjejer på teaterlinjen skulle provfilma.

OCH.
Det gick åt helvete.
Improvisation är det jag är sämst på.
Jag kände inget.
Kunde bara tänka på och fundera över vad dom tyckte om mig.
Om de tyckte att jag var bra ens.
"det syns säkert att jag är osäker", tänkte jag hela tiden.
Och DET hjälper ju så jävla mycket.

Imorgon har jag föreställning. Och det spelar liksom ingen roll om jag är där eller inte.
Känns det som.
Jag kan lika gärna gå och hänga mig själv.
Usch, så ska man inte säga, jag vet.

Skitliv.
Hejdå

Kommentarer
Postat av: Erika

Disa.. Miss you!

Jag vet att jag skickade denna dikt i sommras oxå men det kändes som att den behövdes skickas igen.

Sanningen och inget annat, Ta åt dej det!



Jag är fin för du har skapat mig.

Jag är dyrbar för du älskar mig.

Skön är jag i dina ögon,

en ädelsten i din hand

Därför kan det kvitta om någon säger att jag är värdelös och dum.

In i mitt hjärta viskar sanningen:

att jag är värd mer än guld.

Jag är din ögonsten,

din hemliga skatt.

Du är glad att jag finns till.

Jag vill tacka dig så länge jag lever

och aldrig glömma vem jag är.



-Margareta Melin

2009-01-22 @ 21:33:29
URL: http://mittlivvackertrosa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack Erika!

Det ska jag ta åt mig så gott det går.

Hoppas vi ses snart!

Kram

2009-01-23 @ 14:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0