Friday.



Känner mig på ett litet irriterat humör.
Småsaker som gör att det där lite gladare humöret försvinner.
Små irritationsmoment.
Som t ex.
- Att en tant på simhallen glömde sitt hänglås hemma just idag och tog det sista utlåningsbara hänglåset, precis före mig, så jag blev tvungen att punga ut 30 spänn för ett hänglås.
- Att det var sjukt mycket folk i bassängen idag som skulle vattengympa.
- Att datorn hänger sig på bibblan så jag blev tvungen att byta. Det i sig är ett helt projekt, men krycka, ryggsäck, jacka, almanacka, vattenflaska, mobil mm.
- Att jag får höra av en handläggare på AF som jobbar för försäkringskassan att Soc VISST ska betala ersättning för mina inlägg.
- Att en man sitter och andas ut högljutt några datorer ifrån mig.
- Att någon vid datorerna har jättehögt ljud i sina hörlurar så det STÖR FOLK ändå.
- Att jag så gärna vill ha pengar så jag får åka på dop.
- Att jag just nu äger 60 kr.
- Att jag måste låna pengar av mina föräldrar för att klara mig.
- Att jag känner mig som en bortglömd parasit.

Små irritationsmoment.
Stora irritationsmoment.
Som förstör det där glada humöret.
På bara en sekund.

Det är drygt.
Och jag vet att jag pratar om problem som egentligen är obefintliga i det världsliga sammanhanget.
Men jag vill ändå skriva om dem.

Var hos Marcus igår och blev bjuden på mat (vegoburgare, ris och sallad och gröna ärter) och glass (vegansk chokladglass) och varma hallon :)
Sen såg vi Into the Woods.
Hade inte sett den innan och blev mycket berörd av den.
Skitbra film.
Tung och djup och lång!
Det var en trevlig impulsvistelse :)

Nu ska jag hem och försöka muntra upp mig på något vis.
Kanske lyssna lite på Manhattan Transfer igen.
Funkade ju förra gången.

Trevlig helg hörni.
Hej svejs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0