Måndag

Suck. Nu hade jag skrivit ett inlägg, och så hände det något som låste programmet, så försvann allt jag skrev.

Jaja.
Jag är iaf less.
Jag har ringt runt en massa för att få råd om hur jag ska göra med foten.
Ska till en läkare på måndag och se om jag kan sjukskriva mig.
Så det går framåt, I guess.
Blir bara så förskräckt över att man måste vara så himla driftig för att få saker att hända.
Det gör min ont när jag tänker på dem som inte orkar vara det pga att de är sjuka.
USCH.

Och nu.
Svininfluensan.
Så överdrivet.
Jag orkar verkligen inte.

Såhär står det på sjukvårdsrådgivningens hemsida:

"De flesta som har blivit sjuka har haft en lindrig sjukdom.
Mindre än 10 procent av de sjuka har behövt sjukhusvård,
så är det också vid vanlig influensa.

De som blivit allvarligt sjuka har för det mesta haft någon underliggande långvarig sjukdom, men vissa har varit tidigare friska yngre personer.
Det har också inträffat dödsfall, men inte fler än vid vanliga influensaepidemier.

Pandemi betyder att det är en epidemi som har spridit sig till stora delar av världen, och att man kan förvänta sig att den sprids till många människor.
Sjukdomen ger däremot inte allvarligare symtom än vanlig influensa."

Klart det skiljer sig från person till person.
Men vaccinera riskgrupperna.
Mer behövs väl inte?
Jag har ingen lust att vaccinera mig iaf.
Har aldrig gjort det.
Varför ska jag?

Har du ett bra svar på det får du gärna kontakta mig.

Enough of this.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0