Dikt i den tidiga morgonen

Klev upp tidigt.
Och blev förtrollad
av morgonens skönhet.
Går fram till mitt stora fönster.
Öppnar det
och sätter mig på fönsterbrädan.
Tänkte sova en stund till
men kände att jag behövde inandas morgonens friska luft.
Så min själ får lite ro.
Höstmorgon.
Ja, det börjar kännas som det.
Åh, vad jag önskar jag kunde ta en promenad!
Nu börjar det bli för kallt att ha fönstret öppet.
Ställer mig upp, stänger det och blir stående framför fönstret.
Solen är på väg upp.
Skapar en vacker bild på himlen
tillsammans med de fantasifulla molnen

Jag frågar mig själv varför jag inte gör detta oftare.
Att vakna och njuta av den underbara morgonen.
Kan ju inte vara så svårt?

Jag lämnar fönstret,
tar av min varmaste tröja,
kryper ner i min varma säng
och somnar om igen
uppfylld av morgonens berusning.

Kommentarer
Postat av: Peter Pan

En bra sak är ju att du har en ny chans varje morgon att fånga den där stunden. :-)

En ny chans att börja dagen med den vackra känslan.



Vackert beskrivet btw. :)

2009-09-21 @ 10:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0