Måndag femte april.


På väg hem från Sthlm.
Bussen är inte fullt så modern som den jag åkte upp med, så den har inget vägguttag.
Så snart tar batteriet i datorn slut.
...
Men det har varit en mysig helg med familj och släkt.
Välbehövligt.
Så nu känner jag att jag ändå laddat upp batterierna litegrann och redo att ta tag i allt igen.
Vilket skitväder det är.
Eller ja. Inget jag blir glad av iaf.


Kom.
Lek med mig.
Spring med mig på de vida gröna ängarna och ta in sommarens ljuvliga vind.
Och doft.
Och som i en dröm lyfter vi till slut från marken och flyger ut över världen.
Och ser alla platser vi drömt om att få se.

Kommentarer
Postat av: Peter Pan

Gillar dikten. Den är jättefin. :-)



blundar och kan känna gräset mot tårna

2010-04-06 @ 15:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0