Ett sent samtal med min käraste Emilia.

Emilia har svar på allt. Alla dikter jag skriver kan hon kategorisera.
Och jag själv har liksom ingen aning om exakt vad jag skriver.
Bara att jag skriver.
Och nu till vårt samtal ikväll:
Disa:
- Jag skulle aldrig kunna lämna min dator på hela natten.
- Varför inte?
- För att det drar en massa ström.
- Ja, men jag betalar ingen el, den ingår i hyran.
- Ja, men för MILJÖN.
- Ja, men JAG har inget samvete.
- Jag skulle aldrig kunna lämna min dator på hela natten.
Emilia:
- Varför inte?
Disa:
- För att det drar en massa ström.
Emilia:
- Ja, men jag betalar ingen el, den ingår i hyran.
Disa:
- Ja, men för MILJÖN.
Emilia:
- Ja, men JAG har inget samvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0