Härliga måndag!

Idag fick jag den!
Och jag är barnsligt förtjust!
Kändes som julafton igen liksom.
Riktigt gött med en fungerande mobil igen.
Idag är en bra dag.
Jag känner mig glad igen. Var inte alls glad igår.
Men samtidigt får man väl vara glad att man kan känna en massa.
Och som man alltid får höra: "Du måste ju vara ledsen för att veta hur det är att vara glad".
Eller något liknande.
Och det är ju sant.
En nära vän har också sagt till mig "Disa, var glad att du känner! Att du, när du mår dåligt, verkligen mår dåligt, och att när du är glad är du verkligen glad! Det är ju mycket bättre än när vardagen är grå och som en rak linje!"
Och det är ju sant.
Väldigt sant.
Men det är ju jobbigt att dippa ner som jag gör.
Det blir liksom, nästan för jobbigt.
Men jag tar vara på den härliga känsla som jag har idag iallafall.
Det är skönt!
Åh, vad härligt det är! ;)
Nä, nu ska jag läsa lite.
Älska ditt liv, oavsett hur jobbigt eller roligt det är.
Var glad att du lever och framför allt - känner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0