Hoppsan, då var man med i en tävling. Spännande.

Fick tips från pappsen att man kunde skicka in kärleksdikter till Babel på SVT.
Dessa tre blev mina bidrag:
1.
Fint.
Lekande.
Ömt.
Rätt.
Lätt.
Du är så vacker.
Jag vill bara finnas intill dig.
Nära.
Titta.
Beskåda.
Se dig.
Bara se dig och uppfyllas av den där varma, underbara, trygga sammetslikna känslan i hjärtat.
Känna att hela jag säger "Ja!".
Ett ord som räcker.
Räcker för att jag ska känna mig lugn.
Lycklig.
Skrattande.
Leende.
Och bara vara i världen.
Och finnas där, med dig.
Med dig är jag hemma.
I din famn vilar jag.
I din famn vill jag vara.
För alltid.


2.
Om du kommer och ser mig stå där,
vid stranden,
om jag ser dig komma gåendes, i shorts och t-shirt,
leendes, lysandes och full av värme.

Om du kommer fram till mig,
så jag kan se dig så där tydligt som du vet att jag vill.
Så jag kan se djupt in i dina ögon,
som glittrar och avslöjar en helt underbar värld där i.
Så jag kan granska ditt otroligt vackra ansikte,
dina tydliga käkben, dina fint formade ögonbryn,
och din charmiga lite rufsiga frisyr.

Om du med dina varma, stora men mjuka, trygga händer fattar mina,
så mina iskalla fingrar blir varma igen.
Om du stryker mig ömt över kinden
och ger mig en lätt puss på kinden,
och drar mig intill dig och håller om mig hårt,
som om vi varit borta från varann alldeles för länge,
så jag kan känna dina vilda hjärtslag.
och du kan höra mina.

Om du kommer gåendes mot mig idag,
så ger du mig det finaste som finns.

Om du möter mig idag,
är mitt liv fullbordat.

Om du möter mig idag,
kan jag dö imorgon.


3.
Så skimrande,
så skört,
så vackert.
Åh, mitt hjärta,
var håller du hus?
Så mjukt,
så levande,
så älskat.
Rädd att tappa,
förlora,
förstöra det fina.
Det vackra.
Åh, Du, mitt hjärta,
var håller du hus?
När får jag se dig,
höra din varma stämma?
När får jag falla i dina armar,
och höra ditt hjärta slå?
Säg mig,
när får jag älska dig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0