Kärlek till livet.

Åh, älskling.
Kan jag inte bara få backa några steg ut?
Så jag bara kan iaktta världen?
Inte behöva vara en del av den, utan bara titta?
Följa med i människors konversationer, utan att behöva känna kravet att inflika med något?
Titta på par som är otroligt förälskade, utan att bli skylld för att glo?
Se allt vackert som naturen erbjuder?
Och bara ta in det?
Och känna det djupt inne?
Här, i mitt hjärta?
Kan du hjälpa mig att få ro i min själ,
en själ som ställts inför hårda prövningar,
prövningar som kan kategoriseras i ett ord.
Livet.
Vill du ge mig den ro jag behöver?
En ro du också får ta del av?
En ro som vi kan vila i, tillsammans.
Bli vaggade.
Till sömns.
I varandras armar.
Och känna närheten, kärleken och lyckan.
Som skulle stärka oss.
Förbereda oss.
Inför nästa prövning i kategorin Livet.
Vill du dela det med mig?
Följ med mig då,
in till världens vackraste plats,
och väx till en stark individ.
Tillsammans med mig.
För.
Tillsammans är vi starka.
Tillsammans kan vi älska världen och varandra.
Oupphörligt.
Innerligt.
Djupt.
Som skulle vara som att vara inbäddad i den mjukaste av sammet.
Följ med mig, kära du.
Kom.
Nu.
För jag älskar dig,
bara dig.
Åh, älskling.
Kan jag inte bara få backa några steg ut?
Så jag bara kan iaktta världen?
Inte behöva vara en del av den, utan bara titta?
Följa med i människors konversationer, utan att behöva känna kravet att inflika med något?
Titta på par som är otroligt förälskade, utan att bli skylld för att glo?
Se allt vackert som naturen erbjuder?
Och bara ta in det?
Och känna det djupt inne?
Här, i mitt hjärta?
Kan du hjälpa mig att få ro i min själ,
en själ som ställts inför hårda prövningar,
prövningar som kan kategoriseras i ett ord.
Livet.
Vill du ge mig den ro jag behöver?
En ro du också får ta del av?
En ro som vi kan vila i, tillsammans.
Bli vaggade.
Till sömns.
I varandras armar.
Och känna närheten, kärleken och lyckan.
Som skulle stärka oss.
Förbereda oss.
Inför nästa prövning i kategorin Livet.
Vill du dela det med mig?
Följ med mig då,
in till världens vackraste plats,
och väx till en stark individ.
Tillsammans med mig.
För.
Tillsammans är vi starka.
Tillsammans kan vi älska världen och varandra.
Oupphörligt.
Innerligt.
Djupt.
Som skulle vara som att vara inbäddad i den mjukaste av sammet.
Följ med mig, kära du.
Kom.
Nu.
För jag älskar dig,
bara dig.

Kommentarer
Postat av: Peter Pan

Underbart vackert skrivet Disa! :-)



"inbäddad i den mjukaste av sammet", ja så känns hela din blogg. Skriv mer om Kärleken, snälla!

2010-02-15 @ 15:55:05
URL: http://blogg.passagen.se/mr.peter.pan/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0