Äntligen kom kreativiteten tillbaka.

Sitter och lyssnar på en låt om och om igen.
Kan inte med att lyssna på något annat.
Den har tagit sig in så djupt det är möjligt.
Yann Tiersen – Tabarly
...

Om du kommer och ser mig stå där,
vid stranden,
om jag ser dig komma gåendes, i shorts och t-shirt,
leendes, lysandes och full av värme.

Om du kommer fram till mig,
så jag kan se dig så där tydligt som du vet att jag vill.
Så jag kan se djupt in i dina ögon,
som glittrar och avslöjar en helt underbar värld där i.
Så jag kan granska ditt otroligt vackra ansikte,
dina tydliga käkben, dina fint formade ögonbryn,
och din charmiga lite rufsiga frisyr.

Om du med dina varma, stora men mjuka, trygga händer fattar mina,
så mina iskalla fingrar blir varma igen.
Om du stryker mig ömt över kinden
och ger mig en lätt puss på kinden,
och drar mig intill dig och håller om mig hårt,
som om vi varit borta från varann alldeles för länge,
så jag kan känna dina vilda hjärtslag.
och du kan höra mina.

Om du kommer gåendes mot mig idag,
ger du mig det finaste som finns.

Om du möter mig idag,
kan jag dö imorgon.

Kommentarer
Postat av: Peter Pan

Väldigt väldigt vackert.



Du har lyckats klä längtan i ord så man kan känna den i munnen, huvudet och armarna när man läser. Orden tar sig djupare in för varje gång som jag läser.



Precis som musiken.



:-)

2010-02-07 @ 09:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0