Vinteräventyr.

Ja.
Jag gick ut på en promenad i det vackra vinterlandskapet som formats av den kraftiga stormen igår.
Det var inte tänkt att jag skulle bli så ansträngd, det var mer en upplevelsepromenad.
But it turned out to be the toughest walk in my life.
Here comes the story:
Först en liten förklaring:
Jo,den röd pricken är där jag bor
Tommy säger:
gångvägen snirklar sig nå jäkulskt
är den uppför en backe eller något liknande?
Dicey-Flice säger:
det gröna är själva "berget"/höjden jag bor på
jag började min vandring åt höger
då går det nerför
Tommy säger:
ah, but of course
Dicey-Flice säger:
så gick jag under vägen som är längst upp
om du förstår
Tommy säger:
japps. genom tunneln dära
Dicey-Flice säger:
precis
(det röda strecket är då min promenad)
men det förstod du nog
Tommy säger:
im with ya på den ja
Dicey-Flice säger:
och sen ser du att jag följer vägen
och sen såg jag parkeringshuset
Tommy säger:
ungefär hur skalenligt är det?. Genade du genom snön din toka?
Dicey-Flice säger:
Ser du parkeringshuset?
Tommy säger:
jag ser det!
Dicey-Flice säger:
ja, jag såg det från gångvägen.
och så tänkte jag "det kan väl inte vara så jobbigt att gå uppför där? mellan träden?"
Tommy säger:
famous last words
Dicey-Flice säger:
och så såg jag en "snöväg", alltså hur jag skulle gå för att kunna ta mig upp
och så sprang jag över vägen
och...började min bergsklättring.-
Tommy säger:
jag hänger med. jag ser det framför mig
Dicey-Flice säger:
när jag sprungit över vägen kliver jag i snön... som är minst 1 meter djup
eftersom folk ALDRIG går där och packar ihop det.
och så började jag min pulsande klättring uppför, vilket ändå gick ganska smidigt.
någon gång fick jag ta tag i ett träd el liknande
Tommy säger:
hur brant är det ugnefär
Dicey-Flice skriver:
Tommy säger:
är det en brant backe eller är det typ... ett stup.
shit majbritt
alrite
Dicey-Flice säger:
den lutningen
ungefär.
ja, så kom jag då tillslut till baksidan på parkeringshuset, slut som en.. ja, jag vet inte vad
Tommy säger:
jag börjar mer och mer förstå din "Heeeeeeelt sluuuuuuuuuut"-msntjosan
Dicey-Flice säger:
och DÅ hittade jag ett grafittiställe
det kändes som ett hemligt ställe
Tommy säger:
ohhhh spännande
Dicey-Flice säger:
(har fotat detta, så det kommer upp på bloggen)
Tommy säger:
just ja. du hade med dig din coola kamera
Dicey-Flice säger:
så var det en liten bit upp till gångvägen bakom huset jag bor i
och när jag hade kommit upp fick jag böja mig ner och stödja armarna på knäna
och bara andas
så sjukt andfådd
Den röda pricken är där jag bor.
Det gröna är själva "berget"/höjden jag bor på (som egentligen är snötäckt) och det röda strecket är då min promenad.
Jag började min vandring åt höger, vilket var en nedförsbacke.
Så gick jag under vägen som är längst upp i kartan, genom tunneln.
(Detta skall kallas en trappa...)

Sen gick jag ner i ett litet villaområde som är utanför kartan, men kom sedan upp igen längs med vägen som är belägen "högst upp" i kartan.
Och därifrån kunde jag se parkeringshuset (som också finns på kartan) och så tänkte jag "Det kan väl inte vara så jobbigt att gå uppför där? Mellan träden?"
Och så såg jag en "snöväg", alltså hur jag skulle kunna gå för att kunna ta mig upp, och så sprang jag över vägen och kliver i snön... som är minst 1 meter djup eftersom folk ALDRIG går där och "packar ihop" det.
Och så började jag min pulsande klättring uppför, vilket ändå gick ganska smidigt. Men någon gång fick jag ta tag i ett träd eller liknande.
(Lutningen var ungefär så här.)

Så kom jag då tillslut upp till baksidan på parkeringshuset, trött som en.. ja, jag vet inte vad.
Och så hittade jag ett grafittiställe, som kändes hemligt, ett sådant ställe bara vissa känner till... och jag.
Och härifrån var det en liten bit upp till, till gångvägen bakom huset jag bor i.
När jag kommit upp fick jag böja mig ner och stödja armarna på knäna.
Och bara andas och lugna kroppen lite.
Jag har aldrig varit med om något så jobbigt.
Jag trodde jag var i rätt bra form.
Men icke sa Nicke.
Haha.
Nu ska resten av dagen spenderas i mjuka och varma kläder - pluggandes.

Kommentarer
Postat av: rist abrionsa

du får för lite kommentarer. ingen dålig tur, flyt med det mystiska grafittistället också.



även jag var ute på en tidig söndagspromenad i helgen. en spontan hotellfrukost var iofs huvudaktiviteten. men efteråt gick turen kring norra gbg centrum, exercisheden bort mot katolska kyrkan, trädgårdsallén. allt detta med den nya bekantskapen jj (sincerely yours) i lurarna. sedan hem med vagnen till hett bad på det. kan inte minnas när jag gjorde något liknande senast, håller jag på att bli knäpp på riktigt kanske?



pspsps jag äger också en såndär röda korset kram haha. men brukar inte gå runt med den direkt.

2010-02-23 @ 23:11:05
Postat av: Disa

Det är mysigt att gå runt lite och bara uppleva. Det gör jag alltför sällan.



Haha, varför har du inte på dig den? Den som är så fin ;)

2010-02-24 @ 19:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0