Dikt.

Om det blir så att vi aldrig finner varandra,
om det blir så att jag aldrig möter dig.

Om det blir så att vi aldrig får varandra,
så vill jag ändå säga några saker.

Även om jag aldrig mött dig
vet jag att Du är den
som är ämnad för mig,
jag vet,
för jag har sett Dig.

Djupt där inne.
I mitt hjärta.
Djupt inne i mitt undermedvetna.
I mina drömmar.

Där.
Har du tagit min hand.
Sett djupt in,
i mina ögon.
Där har vi sagt vårt allra första "hej" till varandra.
Där har vi skrattat.
Där har vi gråtit.
Där har vi bråkat.
Där har vi älskat,
Där har vi pratat.
Där har vi levt med varandra.

Och därför vet jag,
att det är Du som är ämnad för mig.

Du,
du är den jag alltid väntat på.
Och alltid kommer att vänta på.

Om våra vägar aldrig möts,
vill jag få dessa saker sagda:

Med Dig lever jag,
på riktigt.
Med Dig känner jag mig fri.
Med dig känner jag mig hel.
Du är min andra hälft,
min saknade bit,
som skapar en oersättlig lycka i mitt inre,
som är med och skapar mening i mitt liv.
Som gör att jag har något att leva för.

Du.
Det är du som ger mig syre.
Det är du som ger mig kärlek,
Det är du som ger mig ömhet.
Det är du som ger mig styrka när jag är svag,
Du som får mig att våga kasta mig ut och testa att flyga.
Du ger mig allt jag någonsin önskat.

Så om vi aldrig möts,
vill jag bara få säga,
att jag alltid kommer älska Dig,
villkorslöst och innerligt.

För det är Du
som är min sista saknade pusselbit.


Kommentarer
Postat av: Peter Pan

Underbart vackert! Jag blev alldeles tårögd när jag läste. :-)

2010-06-27 @ 01:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0