Olustigt värre.


"Ibland är jag trött.
Då är allting ledsamt och svårt
och jag vill gråta och gnälla.

Ibland är jag stark.
Då är allting roligt och lätt
och jag vill skratta och sjunga.

Ibland är jag trött.
Ibland är jag stark.
Ibland är jag arg.
Ibland är jag glad.

Det vill jag få vara
det vill jag få visa
så du kan förstå mig."

- Bengt-Erik Hedin


Fick den här dikten när vi hade röstutbildning.
Den var så fin tyckte jag.
Och jag kände liksom igen mig.
På en gång.
Gör jag fortfarande.
Jag känner att jag behöver få skriva.
Men vet inte riktigt vad.

Jag undrar om det är för att jag inte riktigt hann med att uppleva och njuta av sommaren tillräckligt.
Att det kanske är någon slags höst-dip. (Inte sånt som man har till chips, nej.)
För jag känner mig... lite olustig.
Helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Peter Pan

Fin dikt. Och lite olustig då och då ska man vara, så man känner skillnad sen när man blir glad och upprymd igen. :-)

2010-10-13 @ 09:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0