Queer as Folk

Och så var sista avsnittet sett.
Queer as Folk.
Den bästa serie jag någonsin sett.
5 säsonger har jag och Sebastian tittat igenom.
Vi påbörjade serien hösten -08.
Och så ikväll såg vi det absolut sista avsnittet.
En fantastiskt fin berättelse, rakt igenom vartenda avsnitt.
Finns inget avsnitt som kändes som en uppfyllnad eller bara krystat.
Varje avsnitt hade något alldeles speciellt.
Man blev aldrig trött på den.
Tvärtom, snarare.
Man blev väldigt engagerad.
På många plan.
Dels i själva serien, men också frustrerad över hur verkligheten ser ut.
Och det är nu med en viss tyngd av en liten saknad över att inblicken i den här seriens värld är över.
Finito.
“Men de kommer ju alltid att finnas kvar”, sa Sebastian till mig.
Och det är så sant.
Jag är så glad över att jag började titta på den här serien.
Den har lämnat ett kärleksfullt avtryck i mitt hjärta som alltid kommer värma mig oavsett vad som händer.
“I thought that diversity was what this country was all about.
In the gay community, we have drag queens, leather daddies, trannies, and couples with children - every color of the rainbow.
My mother’s standing way in the back with some friends.
My friends.
She once told me that people are like snowflakes; every one special and unique… and in the morning you have to shovel ‘em off the driveway.
But being different is what makes us all the same. It’s what makes us family.”
Puss och godnatt.



Och så var sista avsnittet sett.


Queer as Folk.
Den bästa serie jag någonsin sett.


5 säsonger har jag och Sebastian tittat igenom.
Vi påbörjade serien hösten -08.
Och så ikväll såg vi det absolut sista avsnittet.


En fantastiskt fin berättelse, rakt igenom vartenda avsnitt.
Finns inget avsnitt som kändes som en uppfyllnad eller bara krystat.
Varje avsnitt hade något alldeles speciellt.
Man blev aldrig trött på den.

Tvärtom, snarare.
Man blev väldigt engagerad.
På många plan.
Dels i själva serien, men också frustrerad över hur verkligheten ser ut.

Och det är nu med en viss tyngd av en liten saknad över att inblicken i den här seriens värld är över.
Finito.

“Men de kommer ju alltid att finnas kvar”, sa Sebastian till mig.
Och det är så sant.

Jag är så glad över att jag började titta på den här serien.
Den har lämnat ett kärleksfullt avtryck i mitt hjärta som alltid kommer värma mig oavsett vad som händer.



“I thought that diversity was what this country was all about.
In the gay community, we have drag queens, leather daddies, trannies, and couples with children - every color of the rainbow.
My mother’s standing way in the back with some friends.
My friends.

She once told me that people are like snowflakes; every one special and unique… and in the morning you have to shovel ‘em off the driveway.
But being different is what makes us all the same. It’s what makes us family.




Puss och godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0