Slö torsdag fylld av funderingar.


Här står jag nu.
2011 har börjat.
2010 avslutades fint med vistelse i Bollnäs, Söderhamn och Gävle innehållande fina människor.
En resa som gjorde mig gott.
Försökte lägga bort allt som hade med skolan att göra under lovet.
Lyckades nog rätt bra med det, måste jag nog säga.
Så ja, jag är nöjd.
Hade dock gärna haft en extra vecka ledigt.

Skolan har kört igång igen och det går väl rätt bra ändå.
Även om jag känner mig stressad.
Men det kommer att ordna sig, det känner jag på mig.

I övrigt känner jag mig lite förvirrad.
Jag kan inte riktigt komma underfund om jag mår bra.
Om jag trivs.
Om jag känner mig nöjd med livet.
Nog gör jag det någonstans.
Det är ändå rätt bra.
Jo. Det är det.

Samtidigt är det något som gräver i mig, djupt där inne.
Jag undrar om det är en känsla av någon slags ensamhet.
Fast... jag är ju ändå inte ensam.
Det är någon odefinierbart som gnager.
Kan det bara vara stress?
Jo, det kan det vara. Men samtidigt så vet jag inte om det BARA är det.

Jag saknar också vänner som inte finns i närheten.
Det känns så tråkigt att de är så långt borta, så man inte kan träffa dem så ofta...

ELLER så har jag bara PMS.
Haha.
Kan vara!

Och nu till något lite muntrare:

Lite julpynt!

Min söta tomte. (Tygerna i fönstret är till för att minska draget...)

Ett fiiint ljus jag fick av mamma i julklapp som doftar vanilj :)

Mys.

Min nya bok som jag ska avleda funderingar och stress och allt annat med :)



Nu ska jag nog lägga mig och läsa lite innan jag somnar.
Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0