Börjar livet ta form? Or is it just a mess?



Ena ögat ser argare ut än det andra. Skumt.



På sistone så har det känts som att varje gång jag ska skriva ett inlägg, så tar det stopp.
Jag ser en tom ruta, och tappar nästan lusten att skriva.
För jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.
Kanske har för mycket krav på att det måste vara något klokt? Något man kan fundera över?
Istället för att bara skriva vardagliga saker som "idag har jag...".
Fast just för tillfället kom jag nu över den där skrivtröskeln, och det är ju alltid skönt.

Min hemtentahelg närmar sig.
Har haft VFU i två veckor, även om jag 5 av de vardagarna var hemma och sjuk.
En dag får man vara borta.
Resten måste tas igen.
Så...ja, det blir fyra dagar att pussla in i schemat. Än så länge har jag två dagar som är helt tomma från annat.
Måtte detta gå!
Det gör det nog. I värsta fall får det tas igen i sommar.
Trivs iaf jättebra på den här förskolan. Min handledare är hur härlig som helst och det känns som att jag gör nytta där, jag får liksom bidra med något, och det gör gott! :)

Men som sagt, nu i helgen kommer jag att sitta och skriva min 4-sidors tenta.. inte det tyngsta jag skrivit, men engagemanget för den är dessvärre en aning obefintlig.
Men ibland får man helt enkelt bara ta tag i det!

Den 19 mars åker jag på audition i Danmark!
Måtte jag ha blivit helt återställd i hals och ben och ja, hela kroppen, så att det blir något med det.
Annars får jag väl hänga i Köpenhamn ändå, eller Malmö.
Ja, vi får se.

Aja, nu ska jag försöka få lite skrivet på hemtentan.
Imorgon är det sista VFU-dagen. Sen back to school (töntigt uttryck), vilken jag uppskattar.
Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0